welcome to pearl's guest book ^-^

Followers

pearl's spread the love

Tuesday, March 3

hhhhmmmm......

hi there guys... today, our internet connection is fully function after several phone calls and complaints.

anw, i came across an article in Harian Metro today (online)... and was a bit shock to find this article on him...

Oleh Muhd Izawan Baharin
am@hmetro.com.my

KUALA LUMPUR: Tidak cukup dengan pelbagai kritikan dan tuduhan, pelakon popular, Norman Hakim kini berdepan pula dengan sasaran kecaman dalam bentuk permainan komputer yang dipaparkan dalam sebuah laman web.

Permainan komputer menggunakan aplikasi perisian Flash bertajuk Lepas Geram Kat Norman Hakim itu memaparkan watak animasi dengan wajah Norman akan ditendang pemain sejauh mungkin.

Tidak dapat dipastikan bila permainan itu direka atau tujuannya, namun sehingga kini ia mencapai lebih 9,000 pengunjung.

Pengunjung hanya perlu menekan butang tetikus untuk mengarahkan animasi seorang lelaki menendang Norman sejauh mungkin dan rekod itu akan dicatatkan.

Pengunjung juga boleh berkomunikasi menerusi ruang komentar disediakan dan berdasarkan pemerhatian ada di kalangan mereka turut meminta wajah Memey dimasukkan sekali.

Kebanyakan pengunjung membuat perbandingan rekod jarak tendangan mereka selepas bermain permainan itu.

Mengulas perkara itu, Norman atau nama sebenarnya, Mohamed Norhakim Zaidon, 33, berkata dia tidak terguris, malah tidak rasa apa-apa mengenai kewujudan permainan komputer itu.

“Saya sudah tengok permainan itu, tapi terus-terang saya tidak rasa apa-apa, malah tersenyum melihat kreativiti perekanya,” katanya yang dihubungi.

Menurutnya, terpulang kepada persepsi orang ramai untuk menilai permainan itu sama ada ia baik atau tidak.

“Ia terpulang kepada penerimaan orang ramai untuk menilai jika orang anggap positif, maka positif benda itu atau sebaliknya.

“Cuma kepada perekanya saya harap salurkan kreativiti ke arah platform betul. Jangan nanti ia menjadi ikutan apabila ada artis lain tidak disukai menjadi mangsa menerusi permainan komputer,” katanya.

Mengenai perkembangan kerjayanya, Norman berkata, dia sekarang sibuk dengan penggambaran filem Magika terbitan Kru Studios, drama Kamelia Katrina 26 episod untuk Astro terbitan Asia Media Content dan telemovie untuk slot Cerekarama TV3 bertajuk Restu Mertua terbitan JS Pictures.

“Saya juga sibuk menguruskan restoran d’Western Taste @ Naly’s Cafe and Restaurant di Ukay Perdana yang beroperasi sejak awal tahun ini.

“Alhamdulillah, setakat ini saya tidak menghadapi masalah mengenai jadual lakonan dan perniagaan walaupun agak sibuk sejak akhir-akhir ini,” katanya.

Sementara itu, Suhaiza Suhaimi atau Memey, yang namanya turut dikaitkan dalam permainan komputer itu berharap perbuatan itu dihentikan kerana ia menyentuh peribadinya.

“Saya bagaimanapun berpendapat terpulang kepada individu itu untuk bercakap atau menilai saya, yang mana baik saya akan ambil sebagai panduan hidup.

“Saya pun tidak mahu memikirkan perkara macam ini kerana ia tidak akan habis, malah saya tahu banyak kritikan dan tuduhan dilemparkan terhadap saya sama ada di Internet atau media.

“Bagi saya, mereka seperti mengambil kesempatan untuk menghangatkan lagi suasana,” katanya yang kini sibuk menjalani penggambaran filem Dimensi Cinta arahan Mohd Aliff Najmi Abdullah atau Eddie Pak."




i know a few of you have post an entry about the game, even i copied the game and post it on my blog. after reading the article (Harian Metro), i smiled.... then i smiled again... and smiled... ^-^ hhhhmmm... i don't know what to say...

well, for some people, if they really hate someone, they will do anything to satisfied their feelings and share it to others so that they can enjoy it... do you think so...???







4 pearls says.... (^-^)v:

izanazuani said...

I posted the game in my blog. I can't hide my geramness to Norman Hakim. The game was fun! Kihkihkih...

rahma said...

ya lo... aku pun begitu... pedulik la kan, bukan dia saman kita jgk pun. klu mo saman, saman urg yg buat tu game... heheheeeee...

Ratnariz said...

he deserved it babe...hehehe..

rahma said...

heeeee....

Post a Comment

thanks so much dropping by... (",)v

pearl's listens to...